Διδακτορικές Σπουδές

Διδακτορικές σπουδές
Το Τ.Φ. διαθέτει Γ’ Κύκλο Σπουδών (Διδακτορικές Σπουδές) στα γνωστικά αντικείμενα της φιλοσοφίας και της παιδαγωγικής, και μάλιστα είναι ένα από τα παλαιότερα Τμήματα ανθρωπιστικών σπουδών της χώρας μας με διδακτορικές σπουδές. Ικανός αριθμός διδακτόρων του απασχολείται στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς και σε πολιτιστικούς και μορφωτικούς φορείς σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ο Γ’ Κύκλος Σπουδών του Τ.Φ. είναι διαρθρωμένος σε δύο διακριτά θεσμοθετημένα πλαίσια:
- Διδακτορικός Κύκλος Τμήματος Φιλοσοφίας (ΦΕΚ 3497/24-8-2020 «Έγκριση του Κανονισμού Διδακτορικών Σπουδών του Τ.Φ. της Φιλοσοφικής Σχολής του Π.Ι.»), ο οποίος συνιστά συνέχεια του διδακτορικού κύκλου σπουδών του τέως Τμήματος ΦΠΨ,
- Διδακτορικός Κύκλος του Δ.Δ.Π.Μ.Σ. «Ελληνική Φιλοσοφία – Φιλοσοφία των Επιστημών» του Τ.Φ., του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Π.Ι. και του Τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών Παν/μίου Κρήτης (ΦΕΚ 4360/5-10-2020), ο οποίος προϋπήρχε εντός του Τομέα Φιλοσοφίας του τέως Τμήματος ΦΠΨ.
Διδακτορικές/οι ερευνήτριες/ες
Ονοματεπώνυμο | Θέμα διατριβής | Επόπτης/τρια | Έτος έναρξης |
---|---|---|---|
Αγγέλου Δανάη | Χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην πρωτοβάθμια περίθαλψη με σκοπό τη διάγνωση ασθενειών: η ευθύνη του ιατρού | Σπυρίδων Καλτσάς | 2024 |
Αθανασιάδου Χρυσοβαλάντου | Το υποστηρικτικό ή υπονομευτικό ύφος των εκπαιδευτικών, όπως αυτό εκφράζεται τόσο συμπεριφορικά, όσο και με τα χαρακτηριστικά της φωνής και η σχέση του με τη συμμετοχή των μαθητών και την ποιότητα των κινήτρων τους | Αικατερίνη Μίχου | 2023 |
Αρβανιτίδου Φωτεινή | Μη Λεκτική Επικοινωνία στη Σχολική Τάξη: Τα Ατομικά Χαρακτηριστικά των Εκπαιδευτικών, το Παρακινητικό Ύφος και η Σχέση τους με τις Ψυχολογικές Ανάγκες των Μαθητών/τριών | Αικατερίνη Μίχου | 2023 |
Βρακατσέλη Γεωργία | Θεωρία της δικαιοσύνης του Rawls. Μια ερευνητική προσέγγιση των αρχών της δικαιοσύνης του Rawls στο πλαίσιο του σύγχρονου πολιτικού γίγνεσθαι: ηθική του αγαθού και κράτος δικαίου | Αγλαΐα (Λία) Μελά | 2024 |
Γεωργακούδης Βασίλειος | Γλώσσα και υποκείμενο στο φιλοσοφικό ρεύμα του δομισμού | Ιωάννης Πρελορέντζος | 2017 |
Γεωργουδής Πιταροκοίλης Ιάκωβος | Tο Πρόσωπο και οι Αναδυόμενες Τεχνολογίες | Σπυρίδων-Ορέστης Παλέρμος | 2022 |
Γκίκα Ελένη | Φαντασία, ελευθερία και κοινωνική αλλαγή στον Hebert Marcuse | Κωνσταντίνος Ράντης | 2023 |
Ζάψα Παρασκευή (Βιβή) | Η υψηλή τεχνολογία ως βασική παράμετρος διαμόρφωσης της όψιμης νεωτερικής συνθήκης: μια θεώρηση υπό το πρίσμα της σύγχρονης φαινομενολογίας της τεχνικής | Γκόλφω Μαγγίνη | 2017 |
Κακαϊδής Νικόλαος | Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το επίπεδο γραμματισμού των μαθητών στο γλωσσικό μάθημα κατά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής τους εκπαίδευσης | Κωνσταντίνος Γκαραβέλας | 2023 |
Κολτσίδα Μαρία | Ο Λόγος της Νεωτερικότητας και Μετανεωτερικότητας στους Jürgen Habermas Zygmunt Bauman | Κωνσταντίνος Ράντης | 2021 |
Κοσύφης Ρηγίνος | Ευθανασία και αυτονομία. Η Βούληση ως παράγοντας λήψης αποφάσεων» | Σπυρίδων Καλτσάς | 2025 |
Κυριακού Φωτεινή | Ο έμφυλος εαυτός στη φεμινιστική επιστημολογία | Μαρία Πουρνάρη | 2024 |
Λαδιάς Γεώργιος | Η εκπαίδευση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και ο ρόλος των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Αποτίμηση της εφαρμογής των ΖΕΠ στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. | Χρήστος Ζάγκος | 2023 |
Λάκκα Αγγελική | Η Φιλοσοφία της Ψυχανάλυσης στον Herbert Marcuse: με τον Freud και ενάντια στον Freud | Κωνσταντίνος Ράντης | 2022 |
Μαθιουδάκη Κωνσταντίνα | Η ανεστραμμένη τάξη στο γλωσσικό μάθημα: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και η επίδραση της στον κριτικό γραμματισμό των μαθητών Στ’ δημοτικού του ελληνικού σχολείου. | Κωνσταντίνος Γκαραβέλας | 2023 |
Μαυρίδης Νικόλαος | Αξιοπρέπεια και ανθρώπινα δικαιώματα στην στωική ηθική φιλοσοφία | Ελένη Λεοντσίνη | 2024 |
Νικολέτος Νίκος | Τεχνική και Χρόνος στη Φιλοσοφία της Τεχνολογίας του Bernard Stiegler: Οντολογικές προεκτάσεις και Ψηφιακές προσαρμογές | Γκόλφω Μαγγίνη | 2023 |
Παπαθανάσης Λευτέρης | Η "Διαλεκτική της Φύσης" του Φρίντριχ Ένγκελς στην εποχή της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής | Αθανάσιος Σακελλαριάδης | 2024 |
Πετρίδης Μάριος | Το πρόβλημα της αναζήτησης και της απόδοσης ευθύνης που προκύπτει από τη χρήση φονικών αυτόνομων οπλικών συστημάτων (LAWS): Μία φιλοσοφική προσέγγιση. | Σπυρίδων-Ορέστης Παλέρμος | 2024 |
Τσακονίτης Γεώργιος | Προσωπική Ταυτότητα και Ελεύθερη Βούληση: Ερμηνευτικές Όψεις της Φιλοσοφικής Προβληματικής και ο Διάλογος με τη Νευροεπιστήμη | Αθανάσιος Σακελλαριάδης | 2022 |
Τσάτσος Ιωάννης | Οι διανοητικές αρετές και η επιστημική αμφιβολία σε ένα σύστημα παιδείας που εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις ψηφιακές τεχνολογίες | Σπυρίδων-Ορέστης Παλέρμος | 2024 |
Τσουδερού Γεωργία | H εννοιολογική μεταφορά και οι αναπαραστάσεις της σκέψης στη ψυχική ασθένεια | Αθανάσιος Σακελλαριάδης | 2021 |
Φασούλα Ελένη | Η γλωσσική πολιτική στην Ευρώπη στον 21ο αιώνα: Σύγκριση των αναλυτικών προγραμμάτων του γλωσσικού μαθήματος στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση των Ευρωπαϊκών χωρών της Ελλάδας, Σουηδίας, Φινλανδίας και Γερμανίας | Κωνσταντίνος Γκαραβέλας | 2022 |
Φωλίνα Ειρήνη | Το φιλοσοφικό «παράδειγμα» της μέριμνας (care) και οι ηθικοπολιτικές του διαστάσεις: καταβολές, κριτικές αναμετρήσεις, πεδία εφαρμογής | Γκόλφω Μαγγίνη | 2023 |
Χασιώτη Μαρία | Η ζωή και το Έργο του Μίμη Λυμπεράκη, «αισθητικού από το Μεσολόγγι». | Κωνσταντίνος Ράντης | 2024 |
Χεσμέ Σαμουήλ | Habitus και Δημιουργία: Η μουσική πρακτική ως εκφραστική χειρονομία. | Ιορδάνης Μαρκουλάτος | 2024 |