Διδακτορικές Σπουδές

  1. Αρχική
  2. >
  3. Σπουδές
  4. >
  5. Διδακτορικές Σπουδές

Διδακτορικές σπουδές

Το Τ.Φ. διαθέτει Γ’ Κύκλο Σπουδών (Διδακτορικές Σπουδές) στα γνωστικά αντικείμενα της φιλοσοφίας και της παιδαγωγικής, και μάλιστα είναι ένα από τα παλαιότερα Τμήματα ανθρωπιστικών σπουδών της χώρας μας με διδακτορικές σπουδές. Ικανός αριθμός διδακτόρων του απασχολείται στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς και σε πολιτιστικούς και μορφωτικούς φορείς σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ο Γ’ Κύκλος Σπουδών του Τ.Φ. είναι διαρθρωμένος σε δύο διακριτά θεσμοθετημένα πλαίσια:

  • Διδακτορικός Κύκλος Τμήματος Φιλοσοφίας (ΦΕΚ 3497/24-8-2020 «Έγκριση του Κανονισμού Διδακτορικών Σπουδών του Τ.Φ. της Φιλοσοφικής Σχολής του Π.Ι.»), ο οποίος συνιστά συνέχεια του διδακτορικού κύκλου σπουδών του τέως Τμήματος ΦΠΨ,
  • Διδακτορικός Κύκλος του Δ.Δ.Π.Μ.Σ. «Ελληνική Φιλοσοφία – Φιλοσοφία των Επιστημών» του Τ.Φ., του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Π.Ι. και του Τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών Παν/μίου Κρήτης (ΦΕΚ 4360/5-10-2020), ο οποίος προϋπήρχε εντός του Τομέα Φιλοσοφίας του τέως Τμήματος ΦΠΨ. 

Διδακτορικές/οι ερευνήτριες/ες

ΟνοματεπώνυμοΘέμα διατριβήςΕπόπτης/τριαΈτος έναρξης
Αγγέλου ΔανάηΧρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην πρωτοβάθμια περίθαλψη με σκοπό τη διάγνωση ασθενειών: η ευθύνη του ιατρούΣπυρίδων Καλτσάς2024
Αθανασιάδου ΧρυσοβαλάντουΤο υποστηρικτικό ή υπονομευτικό ύφος των εκπαιδευτικών, όπως αυτό εκφράζεται τόσο συμπεριφορικά, όσο και με τα χαρακτηριστικά της φωνής και η σχέση του με τη συμμετοχή των μαθητών και την ποιότητα των κινήτρων τουςΑικατερίνη Μίχου2023
Αρβανιτίδου ΦωτεινήΜη Λεκτική Επικοινωνία στη Σχολική Τάξη: Τα Ατομικά Χαρακτηριστικά των Εκπαιδευτικών, το Παρακινητικό Ύφος και η Σχέση τους με τις Ψυχολογικές Ανάγκες των Μαθητών/τριώνΑικατερίνη Μίχου2023
Βρακατσέλη ΓεωργίαΘεωρία της δικαιοσύνης του Rawls. Μια ερευνητική προσέγγιση των αρχών της δικαιοσύνης του Rawls στο πλαίσιο του σύγχρονου πολιτικού γίγνεσθαι: ηθική του αγαθού και κράτος δικαίουΑγλαΐα (Λία) Μελά2024
Γεωργακούδης ΒασίλειοςΓλώσσα και υποκείμενο στο φιλοσοφικό ρεύμα του δομισμούΙωάννης Πρελορέντζος2017
Γεωργουδής Πιταροκοίλης ΙάκωβοςTο Πρόσωπο και οι Αναδυόμενες ΤεχνολογίεςΣπυρίδων-Ορέστης Παλέρμος2022
Γκίκα ΕλένηΦαντασία, ελευθερία και κοινωνική αλλαγή στον Hebert MarcuseΚωνσταντίνος Ράντης2023
Ζάψα Παρασκευή (Βιβή)Η υψηλή τεχνολογία ως βασική παράμετρος διαμόρφωσης της όψιμης νεωτερικής συνθήκης: μια θεώρηση υπό το πρίσμα της σύγχρονης φαινομενολογίας της τεχνικήςΓκόλφω Μαγγίνη2017
Κακαϊδής ΝικόλαοςΣτάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το επίπεδο γραμματισμού των μαθητών στο γλωσσικό μάθημα κατά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής τους εκπαίδευσηςΚωνσταντίνος Γκαραβέλας2023
Κολτσίδα ΜαρίαΟ Λόγος της Νεωτερικότητας και Μετανεωτερικότητας στους Jürgen Habermas Zygmunt BaumanΚωνσταντίνος Ράντης2021
Κοσύφης ΡηγίνοςΕυθανασία και αυτονομία. Η Βούληση ως παράγοντας λήψης αποφάσεων»Σπυρίδων Καλτσάς2025
Κυριακού ΦωτεινήΟ έμφυλος εαυτός στη φεμινιστική επιστημολογίαΜαρία Πουρνάρη2024
Λαδιάς ΓεώργιοςΗ εκπαίδευση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και ο ρόλος των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Αποτίμηση της εφαρμογής των ΖΕΠ στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.Χρήστος Ζάγκος2023
Λάκκα ΑγγελικήΗ Φιλοσοφία της Ψυχανάλυσης στον Herbert Marcuse: με τον Freud και ενάντια στον FreudΚωνσταντίνος Ράντης2022
Μαθιουδάκη ΚωνσταντίναΗ ανεστραμμένη τάξη στο γλωσσικό μάθημα: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και η επίδραση της στον κριτικό γραμματισμό των μαθητών Στ’ δημοτικού του ελληνικού σχολείου.Κωνσταντίνος Γκαραβέλας2023
Μαυρίδης ΝικόλαοςΑξιοπρέπεια και ανθρώπινα δικαιώματα στην στωική ηθική φιλοσοφίαΕλένη Λεοντσίνη2024
Νικολέτος ΝίκοςΤεχνική και Χρόνος στη Φιλοσοφία της Τεχνολογίας του Bernard Stiegler: Οντολογικές προεκτάσεις και Ψηφιακές προσαρμογέςΓκόλφω Μαγγίνη2023
Παπαθανάσης ΛευτέρηςΗ "Διαλεκτική της Φύσης" του Φρίντριχ Ένγκελς στην εποχή της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγήςΑθανάσιος Σακελλαριάδης2024
Πετρίδης ΜάριοςΤο πρόβλημα της αναζήτησης και της απόδοσης ευθύνης που προκύπτει από τη χρήση φονικών αυτόνομων οπλικών συστημάτων (LAWS): Μία φιλοσοφική προσέγγιση.Σπυρίδων-Ορέστης Παλέρμος2024
Τσακονίτης ΓεώργιοςΠροσωπική Ταυτότητα και Ελεύθερη Βούληση: Ερμηνευτικές Όψεις της Φιλοσοφικής Προβληματικής και ο Διάλογος με τη ΝευροεπιστήμηΑθανάσιος Σακελλαριάδης2022
Τσάτσος ΙωάννηςΟι διανοητικές αρετές και η επιστημική αμφιβολία σε ένα σύστημα παιδείας που εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις ψηφιακές τεχνολογίεςΣπυρίδων-Ορέστης Παλέρμος2024
Τσουδερού ΓεωργίαH εννοιολογική μεταφορά και οι αναπαραστάσεις της σκέψης στη ψυχική ασθένειαΑθανάσιος Σακελλαριάδης2021
Φασούλα ΕλένηΗ γλωσσική πολιτική στην Ευρώπη στον 21ο αιώνα: Σύγκριση των αναλυτικών προγραμμάτων του γλωσσικού μαθήματος στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση των Ευρωπαϊκών χωρών της Ελλάδας, Σουηδίας, Φινλανδίας και ΓερμανίαςΚωνσταντίνος Γκαραβέλας2022
Φωλίνα ΕιρήνηΤο φιλοσοφικό «παράδειγμα» της μέριμνας (care) και οι ηθικοπολιτικές του διαστάσεις: καταβολές, κριτικές αναμετρήσεις, πεδία εφαρμογήςΓκόλφω Μαγγίνη2023
Χασιώτη ΜαρίαΗ ζωή και το Έργο του Μίμη Λυμπεράκη, «αισθητικού από το Μεσολόγγι».Κωνσταντίνος Ράντης2024
Χεσμέ ΣαμουήλHabitus και Δημιουργία: Η μουσική πρακτική ως εκφραστική χειρονομία.Ιορδάνης Μαρκουλάτος2024