Γνωστικό αντικείμενο

Εκπαιδευτική Ψυχολογία

ΦΕΚ διορισμού
3145/τ. Γ'/22.12.2021
Στοιχεία επικοινωνίας
Διεύθυνση:
Τμήμα Φιλοσοφίας Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τ.Θ. 1186 Τ.Κ. 45 500 Ιωάννινα
Τηλ: 265100-5652
Βιογραφικό σημείωμα
Κοινωνικά δίκτυα

Η Αικατερίνη Αλίκη Μίχου σπούδασε Επιστήμες της Αγωγής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ. Έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Ψυχολογίας και Επιστημών της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης και ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία στο ΕΚΠΑ. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ από το 2012 έως τον Ιανουάριο του 2022 ήταν Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Μπίλκεντ στην Άγκυρα της Τουρκίας. Έχει διδάξει κυρίως σε μεταπτυχιακά προγράμματα και έχει επιβλέψει μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον αφορά στους προσωπικούς και διαπροσωπικούς παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση των κινήτρων των μαθητών, καθώς και στη σχέση των κινήτρων με τη μάθηση και την ψυχική ευεξία των μαθητών. Οι ερευνητικές της μελέτες είναι συνεργατικές. Έχει συνεργαστεί με διεθνώς αναγνωρισμένους ερευνητές του χώρου και έχει κερδίσει πολύτιμη γνώση από τη δουλειά μαζί τους. Συνεργάζεται επίσης με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές με στόχο να τους προσφέρει εμπειρίες ανάπτυξης και μύησης στην έρευνα υψηλής ποιότητας. Μαζί με τους συνεργάτες της και τους φοιτητές της έχει δημοσιεύσει άρθρα σε περιοδικά υψηλής απήχησης και έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε σημαντικά συνέδρια του χώρου των κινήτρων και της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας.

Σπουδές

2000 – 2005: Διδακτορικό, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ
Τίτλος διατριβής: Αυτοπροσδιορισμός και κίνητρα των μαθητών: Η επίδραση του εκπαιδευτικού
Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Θάλεια Δραγώνα

1992-1994: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης, Τμήμα Ψυχολογίας και Επιστημών της
Αγωγής, Πανεπιστήμιο Γενεύης
Τίτλος μεταπτυχιακής ερευνητικής εργασίας: Η επίδραση της απόδοσης σχολικής επιτυχίας ή
αποτυχίας στην αυτοεκτίμηση και τον αντιλαμβανόμενο έλεγχο
 (L’influence de l’attribution de réussite et d’échec scolaire sur l’image de soi et le contrôle perçu)
Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Maria-Louisa Schubauer Leoni
1987-1991: Πτυχίο, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
  • Προσωπικοί και διαπροσωπικοί παράγοντες διαμόρφωσης των κινήτρων των μαθητών
  • Η ποιότητα των κινήτρων των μαθητών και τα αποτελέσματά τους στη μάθηση και την ψυχική ευεξία.
  • Στρατηγικές παρακίνησης και ύφος των εκπαιδευτικών: η σχέση τους με τα κίνητρα των μαθητών και τα συμπεριφορικά, γνωστικά και συναισθηματικά τους αποτελέσματα.
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις

Michou, Α., Altan, S., Mouratidis, A., Reeve, J., & Malmberg, L.-E. (2023).
Week-to-week interplay between teachers’ motivating style and students’ engagement. Journal of Experimental Education, 91, 166-185. https://doi.org/10.1080/00220973.2021.1897774

Mouratidis, A., Michou, A., Telli, S., Maulana, R., & Helms-Lorenz, M. (2022). No aspect of structure should be left behind in relation to student autonomous motivation. British Journal of Educational Psychology, 92, 1086-1108https://doi.org/10.1111/bjep.12489

Mouratidis, A., Michou, A., Sayil, M., & Altan, S. (2021). It is autonomous, not controlled motivation that counts: Linear and curvilinear relations of autonomous and controlled motivation to school grades. Learning and Instruction, 73, 101433. https://doi.org/ 10.1016/j.learninstruc.2020.101433

Aydin, G. & Michou, A. (2020). Self-determined motivation and academic buoyancy as predictors of performance in normative settings. British Journal of Educational Psychology, 20, 964-980. https://doi.org/10.1111/bjep.12338

Alp, A., Michou, A., Corlu, S., & Baray, G. (2018). Need satisfaction as mediator between classroom goal structures and students’ optimal educational experience. Learning and Individual Differences, 65, 80-89https://doi.org/10.1016/j.lindif.2018.05.012

Michou, A., Vansteenkiste, M., Mouratidis, A., & Lens, W. (2014) Enriching the hierarchical model of achievement motivation: Autonomous and controlling reasons underlying achievement goals. British Journal of Educational Psychology84, 650-666. https://doi.org/10.1111/bjep.12055.

Προπτυχιακά μαθήματα
Μεταπτυχιακά μαθήματα
Ώρες συνεργασίας

Τρίτη 13:00 – 14:00
Τετάρτη 11:00 – 12:00
Κατόπιν συνεννόησης