Δημήτριος Βασιλάκης

Δημήτρης Βασιλάκης
Γνωστικό αντικείμενο

Φιλοσοφία της Υστερης Αρχαιότητας και των Μέσων Χρόνων

ΦΕΚ διορισμού
3173/T. Γ'/21-12-2022
Στοιχεία επικοινωνίας
Διεύθυνση:
Τμήμα Φιλοσοφίας Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τ.Θ. 1186 Τ.Κ. 45 500 Ιωάννινα
Τηλ: 265100-5650
Βιογραφικό σημείωμα
Κοινωνικά δίκτυα

Ο Δημήτριος Α. Βασιλάκης γεννήθηκε το 1986 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Φ.Π.Ψ.: 2004-2008) ως υπότροφος I.K.Y και αποδέκτης του Βραβείου Ανδρεάδη. Προχώρησε σε μεταπτυχιακές σπουδές (Μάστερ & Διδακτορικό) Φιλοσοφίας στο King’s College London (2009-2014) με υποτροφίες του Ιδρύματος Βουδούρη και της Ακαδημίας Αθηνών αντίστοιχα, καθώς και βοηθήματα του A.G. Leventis Foundation. Θέμα της διδακτορικής του διατριβής ήταν ο Νεοπλατωνικός Έρως (Neoplatonic Love: the Metaphysics of Eros in Plotinus, Proclus and the pseudo-Dionysius), εργασία που εκδόθηκε σε αναθεωρημένη και εμπλουτισμένη μορφή το 2021. Έχει διδάξει αρχαία ελληνική φιλοσοφία στο King’s (ως Graduate Tutor), καθώς και στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου (LMU: MUSAΦ), στο οποίο ολοκλήρωσε μεταδιδακτορικό κύκλο (DFG Project) κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017. Τον Απρίλιο του 2020 έγινε μεταδιδακτορικός υπότροφος (Initialisierungsstipendiat) του Universität Erfurt, στο οποίο έγινε και επιστημονικός συνεργάτης (2022) στο πλαίσιο ενός DFG Project (Philosophische Fakultät). Κατά τις ακαδημαϊκές χρονιές 2020-’21 και 2021-’22 δίδαξε αρχαία φιλοσοφία στον Τμήμα Φιλοσοφίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ως εντεταλμένος διδάσκων. Στις σπουδές του συγκαταλέγεται και η μουσική εμπειρία (διπλωματούχος πιάνου και ανωτέρων θεωρητικών, χορωδός με ενεργό συμμετοχή σε σεμινάρια διεύθυνσης χορωδίας-ορχήστρας). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα άπτονται της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, ιδιαίτερα του Νεοπλατωνισμού και της μεσαιωνικής πρόσληψής του στην Ανατολή, αλλά και τη Δύση.

Σπουδές

2004-2008: Πτυχίο Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα ΦΠΨ/Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας με κατεύθυνση τη Φιλοσοφία) στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βαθμός: Άριστα.

2009-2010: Master of Arts (MA) in History of Philosophy στο Τμήμα Φιλοσοφίας του King’s College London. Θέμα Διπλωματικής: “Aspects of Nature and of its relation to Craft in Plotinus with specific reference to the Aristotelian background”. Κύριος Επόπτης: Prof. Peter Adamson. Βαθμός: Pass with Merit.

2011-2014   Διδακτορικό (PhD) στην Φιλοσοφία από το Τμήμα Φιλοσοφίας του King’s College London. Κύριος Επόπτης: Prof. Dr. Peter Adamson. Διδ. Διατριβή: Neoplatonic Love: The Metaphysics of Eros in Plotinus, Proclus and the Pseudo-Dionysius (Έγκριση χωρίς διορθώσεις).

Ερευνητικά ενδιαφέροντα
  • Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία
  • Νεοπλατωνισμός
  • Χριστιανικός Νεοπλατωνισμός σε Βυζάντιο και Δύση
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
  1. Vasilakis, Dimitrios A. 2021a: Eros in Neoplatonism and its Reception in Christian Philosophy: Exploring Love in Plotinus, Proclus and Dionysius the Areopagite, Bloomsbury Academic, London, NY, Oxford, New Delhi, Sydney.
  2. -, 2021b: “Love as Descent: Comparing the Models of Proclus and Dionysius through Eriugena”, Religions. Special Issue: Conversion Debates in Hellenistic Philosophy and Early Christianity, ed. by E. Anagnostou, G. Steiris, G. Arabatzis, 12:9 (2021): no.726 (pp.1-13: https://doi.org/10.3390/rel12090726).
  3.  -, 2019a: “Neoplatonic Providence and Descent: a Test-Case from Proclus’ Alcibiades Commentary”, The International Journal of the Platonic Tradition, 13:2 (2019), 153‑171.
  4. -, 2019b: “On the Meaning of Hierarchy in Dionysius the Areopagite”, στο P.G. Pavlos, L.F. Janby, E.K. Emilsson and T.T. Tollefsen (επιμ.), Platonism and Christian Thought in Late Antiquity, Routledge, Λονδίνο και Νέα Υόρκη, σσ.181‑200.
  5. , 2017a: “Dionysius versus Proclus on Undefiled Providence and its Byzantine Echoes in Nicholas of Methone”, Studia Patristica, vol.XCVI/22 (2017), 407 418.
  6. ‑, 2017b: “Platonic Eros, Moral Egoism, and Proclus”, στο D.D. Butorac and D.A. Layne (επιμ.), Proclus and his Legacy, De Gruyter (‘Millennium Studies’ series, vol.65), Berlin-Boston, σσ.45‑52.
  7. ‑, 2016: “Maximus as a Philosophical Interpreter of Dionysius: the Case of Christ as Manic Lover”, Θεολογία, 87:2 (Απρίλιος-Ιούνιος 2016), 103‑112.
  8. -, 2023: “The Hermeneutics of Dionysius the Areopagite’s Platonic Writing Style”, in E. Anagnostou-Laoutides and Ken Parry (eds), Later Platonists and Their Heirs among Christians, Jews, and Muslims, Brill, Leiden-Boston, pp.111-130.
Προπτυχιακά μαθήματα
Μεταπτυχιακά μαθήματα
Ώρες συνεργασίας

Τρίτη 16.00-18.00
Κατόπιν συνεννόησης